zaterdag 22 september 2012

Fall is coming

Hmm. Ik doe weer niet veel vandaag. Ik moest vanochtend werken (toch wel weer). Thuis heb ik alleen mijn nagels gelakt en foto's gemaakt, verder heb ik nergens zin in. Op mijn rechterhand zijn blaasjes ontstaan die erg pijn doen. Ik heb dit voor het laatst gehad toen ik op de basisschool zat. Ik had niet gedacht dat ik het ooit weer zou krijgen. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe al die blaasjes stuk voor stuk werden opengeprikt met een naald.. Fijn vooruitzicht!

Maar goed. Ik zit eraan te denken om binnenkort een nieuwe lens voor mijn Canon 600D te kopen. Vanaf het begin wil ik al de 50mm f/1.8 II. Maar ik wil heel graag jullie mening! Welke lens zal ik kopen en waarom? Hebben jullie voorbeeldfoto's voor me die jullie zelf hebben gemaakt? Ik ben blij met alle info die ik van jullie kan krijgen. Liefs!


24 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf voor de Nikon een 55-200 lens. Ben daar super blij mee! Volgens mij heeft de 50mm f/1.8 II een hele goede prijs-kwaliteit verhouding. Dus ik zou het zeker doen als ik jou was!

    www.chicksaboutfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's weer! En wat vervelend, van die blaasjes op je handen... Ik heb zelf niet echt veel verstand van lenzen, maar er zijn vast genoeg mensen die je daarmee kunnen helpen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ieeh die spin. Bah ik heb echt geen zin in de herfst!

    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! Ah wat rot van die blaasjes, wat raar! Ik wil die lens ook al heel lang haha, maar ik heb geen ander ervaring met lenzen en camera's, helaas. Nog een fijn weekend Denise xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf verliefd op jouw foto's, typisch Tumblr-achtig haha. Praaaachtig. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Auw, die blaasjes klinken pijnlijk. Je foto's zijn echt super!
    Ik heb precies vandaag de lens gekocht! + Een filter en een lenskap. Maar nu nog wachten tot m'n verjaardag en dan krijg ik 'm... Can't wait!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DOEN die lens, trust me het is echt een koopje en kunnen met name product foto's zoveel beter maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto's! Vooral de 1 na laatste is erg mooi! Ik heb zelf echt een jaren de 50mm 1.8 lens. En ik begin hem nu toch wel zat te worden. Ik moet zeggen de lens werkt fantastisch! En hij kost maar 115,- (wat erg weinig is voor een lens) Maar ik wordt er af en toe gek van dat ik met de lens zelf niet in of uit kan zoomen. Dat zou de focus zoveel mooier maken.. Dus ik ben nu aan het sparen voor de 50 mm 1.4 want daar zit wel een kleine zoom op maar hij kost dan wel een tikkie duurder..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. JA! Die lens moet je echt doen, dat is zo'n mooie lens! Het is de goedkoopste, maar je kunt er hele mooie bokeh mee maken, mooie wazige achtergrond en gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhh ik heb ooit wratjes moeten laten aanstippelen met van dat bevroren spul, bah. En die lens? Zeker doen! Ik heb 'm ook en hij is zó fijn met portretten en heeft 'n heel fijn diafragma waardoor je dat bokeh effect krijgt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, zeker doen! En mocht je nog wat meer geld hebben, dan de f/1.4 :)
    Ik gebruik alleen nog maar de 50 mm, die laat veel meer licht binnen en laat
    je onderwerp meer uit de achtergrond springen. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooh mooie foto's weer!
    ik heb 3 lenzen, de kitlens 18-55, een tamron 55-200 en sinds 2 weken de canon 50mm.
    Ik ben met alle drie de lenzen erg blij!
    vanaf september vorig jaar zijn mijn foto's vooral met de 55-200 gemaakt,
    en vanaf mijn verjaardag op 10 september maak ik foto's met de 50mm.
    dus als je wil kun je terugkijken naar de foto's!
    vind het tot nu toe een heel fijn lensje!
    wel wennen datje niet kan zoomen,
    maar de scherpte diepte is zo mooi!
    liefs,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's! Over lenzen weet ik niet heel veel, maar ik denk dat je aan de reacties boven mij genoeg info hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's!
    Ben ook wel benieuwd naar de reacties van de lens dus dat ga ik even volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De foto met de spin vind ik geweldig. Je maakt echt mooie en scherpe foto's. I love it. Fijn weekend! P.s. ik heb niet heel veel verstand van lenzen, sorry. Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt super mooie foto's! Ik heb zelf echt een waardeloze lens [14-42mm], dus ik kan je niet helpen, sorry! Ik volg je trouwens, vind je het leuk om eens op mijn blog te kijken? Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die foto met die spin is eng hihi!
    En 50MM moet je echt hebben for suuure! Ik gebruik mijn andere lens eigenlijk nooit meer haha :P!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's!
    Als ik een nieuwe lens zou kopen, zou ik eerst één nemen die een grotere dimensie aankan (waarmee je dus verder kan zomen) of een breedhoek lens.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow die spin, ik vind jouw foto's echt zo prachtig, scherp en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele mooie fotos! De spin foto is mijn favoriet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, wat een mooie foto's zeg!
    Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.